Відділ освіти Галицької районної державної адміністрації

Документи методичного центру

 

Відбувся семінар-практикум для вчителів української мови та літератури.

Виживає не найсильніший і не найрозумніший,

  а той, хто краще за інших відгукується на зміни.

                                                                                                   Чарльз Дарвін

                15 лютого 2018року на базі віддділу освіти відбувся семінар-практикум «Формування конкурентноспроможного сучасного вчителя-словесника у процесі залучення його до проектно-експериментальної  діяльності».

 Метою проведення методичного заходу було підвищення професійної майстерності педагогів, використання  інноваційних методів навчання, які формують ключові компетентності майбутніх випускників; формування учня-читача в епоху інформаційних технологій за допомогою проектно-дослідницької діяльності на уроках української  літератури, а також окреслено чіткі завдання, які стоять перед учителем-словесником. Сучасний учитель повинен бути коучем та координатором, який уміє зацікавити школяра, мотивувати його навчальну діяльність, розвивати критичне мислення, формувати конкурентноспроможну особистість, яка забезпечує ситуацію успіху для кожного учня.

На закінчення семінару відбувся педагогічний  тренінг «Творча майстерня вчителя».

 

 

Методист РМЦ                              Марія Кульчицька

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відбувся семінар-практикум вчителів трудового навчання

Трудове виховання – говорив В.Сухомлинський – це образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко та прекрасно.  Створити необхідні умови для розвитку педагогічної творчості вчителів, відповідну позитивну атмосферу, надихнути педагогів на творчу діяльність і підтримати їх у творчих педагогічних пошуках було метою семінару-практикуму,  який відбувся на  базі відділу освіти.

Семінар-практикум складався з двох частин : теоретичного та інформаційного блоків.

В теоретичному блоці  методист ОІППО Володимир Гащак ознайомив присутніх з системою модернізації (оновленням) трудового навчання на компетентнісній основі і звернув увагу на те, що трудове навчання – це одна з найбільш інтегрованих дисциплін. У сучасних умовах, щоб зацікавити учня, необхідно використовувати нові, інтенсивні методи і форми передачі знань, застосовувати новітні освітні технології, які направлені на розвиток індивідуальних нахилів і творчих здібностей учнів, практичного їх використання, набуття життєво необхідних загальнотрудових компетенцій, формування пізнавальної самостійної діяльності.

В частині інформаційного блоку учасники семінару отримали вичерпну інформацію щодо підготовки та проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання.

Під час проведення семінару-практикуму панувала доброзичлива атмосфера і дружня співпраця всіх вчителів.

 

Методист РМЦ                              Марія Кульчицька

 

 

Районний конкурс  хореографічних колективів.

З метою відродження, розвитку та популяризації танцювального мистецтва  14  лютого 2018 року в приміщенні Галицької ЗОШ І-ІІІ ст. №1 імені Ярослава Осмомисла   проведено районний конкурсу хореографічних колективів. У конкурсі взяли участь хореографічні колективи з 5 – ти навчальних закладів, які представляли по два-три танці. Репертуар  колективів   складали  в основному народні танці.

Високу майстерність у постановці, техніці виконання показали такі танцювальні колективи як зразковий танцювальний колектив «Ярославна» Галицького ЦДЮТ  (керівник Галина Колодій,  хореограф Лілія Ковальчук), зразковий танцювальний колектив «Дивоцвіт» Задністрянської ЗОШ І-ІІІ ступенів (керівник  Олександр Заставний).

         Конкурс сприяв зростанню та поліпшенню виконавської майстерності танцювального мистецтва, розвитку естетичного виховання учнівської молоді засобами мистецтва, вихованню гордості за нашу національну культуру, пошани до народного танцювального мистецтва.

         Учасники конкурсу виконували оригінальні народні танці  різних регіонів України.

        Методист РМЦ                         Надія Слободян


Тиждень початкової освіти у Новомартинівському НВК


Тиждень початкової освіти у Дубовецькій ЗОШ


Тиждень початкової освіти у Галицькій ЗОШ №1


Тиждень початкової освіти у Комарівській ЗОШ


Тиждень початкової освіти у Бринській ЗОШ


Тиждень початкової освіти у Слобідському НВК     


 

З метою методичної підтримки та практичної допомоги педагогам, які у 2018-2019 навчальному році розпочнуть в 1-х класах навчання по- новому , 7 грудня 2017 року на базі відділу освіти відбулося засідання творчої групи вчителів початкових класів. Людмила Кицька, вчитель початкових класів Маріямпільської ЗОШ І-ІІІ ступенів, провела майстер-клас з метою мотивації педагогів до упровадження  ранкових зустрічей у практику роботи . Творча група працюватиме впродовж навчального року над розробкою ранкових зустрічей.

Методист РМЦ                    Оксана Шевчук


 

Ранкові зустрічі  

https://rada.info/upload/users_files/02143494/4ae643614546f6e604776e51b374eda3.pptx               


26 жовтня на базі відділу освіти Оксаною Совин ,завідувачем РМЦ та Оксаною Шевчук ,методистом РМЦ було проведено семінар –практикум                  " Ранкові зустрічі - один із важливих компонентів роботи вчителя початкових класів" для вчителів, які в 2018р. будуть працювати в 1 класі.                                         Під час роботи семінару учасники мали змогу ознайомитись з методикою проведення ранкових зустрічей ,яка є важливою складовою навчально-виховного процесу. Саме під час таких зустрічей діти опановують науку спілкування, розвивають спостережливість та уміння працювати в групі.

Сама методика є простою і одночасно надзвичайно дієвою. „Доброго ранку” — вітаються один з одним та з педагогом діти і протягом півгодини перед початком уроків спілкуються між собою. Таким чином, діти не тільки отримують позитивні емоції на початку дня. Їм легше адаптуватися в школі, легше засвоювати навчальний матеріал. Не кажучи вже про те, що через звичайне, живе спілкування діти отримують хороший настрій, стають добрішими та привчаються долати труднощі гуртом.


 

                                                                      

                                                                           УКРАЇНА

                                  ГАЛИЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

                                                                   ВІДДІЛ ОСВІТИ

 
   

                                                                            НАКАЗ

 

від 23 жовтня 2017  року                    м.Галич                                          № 323

 

Про підсумки районного етапу

обласного конкурсу учнівських

проектів «Я- громадянин України»

 

         Відповідно до наказу відділу освіти від 07.09.2017р.№ 239 «Про проведення районного етапу обласного конкурсу учнівських проектів «Я – громадянин України», плану роботи відділу освіти на 2017 рік з метою сприяння  поширення проектної діяльності школярів, набуття молодим поколінням соціального досвіду, досвіду громадянських дій та демократичної поведінки, формування особистісних рис громадян української держави, розвитку  духовності й фізичної досконалості виховання  соціально-правової активності дітей та учнівської молоді відділом освіти організовано проведення впродовж вересня-жовтня 2017р. І (шкільного)  та ІІ (районного) етапів обласного конкурсу  учнівських проектів «Я – громадянин України».

         На районний етап  конкурсу представлено  8 проектів. До захисту у ІІ (очному) турі   допущено 6 проектів.

         Журі  позитивно   відзначило   учнівські   проекти учнів  Задністрянської, Галицької ЗОШ І-ІІІ ст №1 імені Ярослава Осмомисла, Галицької гімназії,  Більшівцівської, Кінашівської ЗОШ І-ІІІ ст.,  у яких школярі виявили знання та практичні вміння проектної діяльності, чітко та аргументовано висловлювали свої думки, грамотно, відповідно до норм чинного законодавства, знаходили шляхи розв’язання суспільних проблем.

         Однак, в окремих проектах не конкретизована мета, завдання не узагальнені й не систематизовані, не дотримано всіх етапів проектної діяльності.

         Враховуючи вище вказане й на підставі протоколів роботи журі від 17 жовтня  2017р. №1 та від 19жовтня 2017р. №2

 

НАКАЗУЮ:

         1.Визнати переможцями районного етапу обласного конкурсу учнівських проектів «Я - громадянин України»,  нагородити грамотами відділу  освіти  райдержадміністрації та подарунками

 

                       за зайняте І місце:

- учнів  Галицької ЗОШ І-ІІІ ст. №1 імені Ярослава Осмомисла,  за учнівський проект «Крізь віки до сьогодення» (автори проекту Чемеринська Надія, Воробчак  Яна)

 - учнів Задністрянської  ЗОШ І-ІІІ ст. за учнівський проект «Варто просто іти до мрії»( автори проекту Юлія та Ольга Макарій)

                                           за зайняте ІІ місце:

- учнів Галицької гімназії  за  учнівський проект  «На сторожі чистоти» (автори Марта Фурман, Сергій Керницький,  Ярина Романів)  

- учнів Залуквянської  ЗОШ І-ІІІ ст. імені Іванни Блажкевич за учнівський проект «Сміттєва революція - як приклад вдалого співробітництва школи та органів місцевого самоврядування» (автори учні 7-11класів)

                                              за  зайняте ІІІ місце:

- учнів  Мединської ЗОШ І-ІІІ ст., за учнівський проект «Створення соціального інтерактивного театру «Агенти змін»  (автори проекту Бойчук Вікторія, Чмир Соломія, Мисів Олена).

- учнів  Комарівської ЗОШ  І-ІІІ ст. за учнівський проект «Благословенна та держава, що має відданих синів» (автори проекту Левицький Лук’ян та Івасюк Людмила)

      2. Оголосити подяку за підготовку переможців районного етапу конкурсу консультантам проектів:

Керницькій О.В. – заступнику директора з виховної роботи Галицької гімназії;

Лисак О.М,.- учителю  німецької мови  Галицької  ЗОШ І-ІІІст. №1 імені Ярослава Осмомисла;

Брецко А.І. –  педагогу- організатору  Мединського НВК.;

Данилюк Л.В. – вчителю історії Комарівської ЗОШ І-ІІІ ст.;

Кутинській Н.М. – педагогу-організатору Залуквянської ЗОШ І-ІІІ ст. імені Іванни Блажкевич.;

Цимбалістій М.М.– учителю української мови   Задністрянської ЗОШ І-ІІІ ст.

         3. Директорам закладів загальної середньої освіти району проаналізувати результати районного етапу конкурсу учнівських проектів  «Я - громадянин України».

         4. Контроль за виконанням наказу залишаю  за собою.

 

 Начальник відділу                                                                       Іван  Матейко


Сучасний керівник: складові успіху

28 вересня 2017 року набрав чинності Закон України «Про освіту». Освітяни нашого району, розуміючи свою роль у формуванні людини нового покоління, активно включилися в процес реалізації конституційного права людини на освіту.

Реформування освітньої галузі передбачає створення умов розвитку і саморозвитку кожної особистості, формування покоління, здатного навчатися упродовж усього життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства. Це, у свою чергу, вимагає пошуку нових підходів, форм та змісту педагогічної діяльності, що можливе при здійсненні якісно нової управлінської діяльності, яка ґрунтується на засадах педагогічної інноватики.

Перед сучасними керівниками освітянських установ постають питання: «Як управляти школою? Як подолати відстань від усвідомлення проблем розвитку – до нової школи? Як навчити дитину бути успішною?»

Майстер-клас «Системний підхід до управління школою: теорія, досвід, практика», проведений 20 жовтня цього року директором Залуквянської ЗОШ І-ІІІ ст. імені Іванни Блажкевич Галицької районної ради Володимиром Чаграком, став предметом активного обговорення керівниками  освітніх закладів району.

Під час презентації досвіду управлінської роботи Володимир Омелянович переконав присутніх, що модернізація освіти неможлива без високого ступеня професіоналізму команди педагогічних працівників та підпорядкування будь-яких напрямів їхньої діяльності.

Керівник сучасної школи, на його думку, має володіти інноваційними технологіями, щоб не залишитися осторонь реалій сучасного життя, повинен стати менеджером, щоб управляти педагогічною системою, її розвитком, організацією й стимулюванням професійної діяльності педагогічних працівників, вивчати попит на освітні послуги, забезпечувати їх якість. Зважаючи на складність управлінських проблем, особлива увага в його роботі надається врахуванню різноманітних умов та шляхів оптимізації управлінського процесу.

Адже  важко переоцінити наскільки важливо сучасній школі мати своє обличчя, власний імідж, який сприятиме підвищенню ефективності діяльності закладу, приваблюватиме батьків та учнів, даватиме змогу бути конкурентоспроможним у сучасних соціально-економічних умовах.

Володимир Чаграк забезпечує ефективну скоординовану діяльність всіх учасників освітнього процесу: місцевої влади, громади, підприємців, освітян і науковців, учнів та їхніх батьків. Лише завдяки тісній співпраці з сільською громадою (сільський голова с.Залуква Михайло Залецький) зроблено надзвичайно багато для зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу через реалізацію проектів і програм розвитку місцевого самоврядування. Цікавою для учасників майстер-класу була екскурсія навчальними кабінетами, хореографічною та спортивною залами, сучасною модернізованою бібліотекою.

Найголовнішим у діяльності директора Залуквянської ЗОШ І-ІІІ ступенів є створення сприятливих умов для формування інноваційної культури педагогічного колективу, зорієнтованої на особистісний розвиток учня та вчителя, зростання їх творчого потенціалу.семінар директорів

Учасники майстер-класу, які продемонстрували  фрагменти засідання Клубу комунікативного спілкування, стали яскравою ілюстрацією того, як школа вирішує завдання формування креативної та всебічно розвинутої особистості. Професійну майстерність продемонстрували фрагментами різних видів інноваційної навчальної діяльності педагоги школи, а саме: учитель англійської мови Оксана Матейко, української мови та літератури Оксана Бучко, інформатики і математики Ганна Залецька та Марія Мурава,  біології Марія Маланій, початкових класів Ольга Рарик, що й сприяє створенню позитивного іміджу навчального закладу в сучасних умовах функціонування освітньої галузі.

Слід відзначити досвід учителя української мови та літератури Лідії Майструк, яка має цікаві напрацювання з літературного краєзнавства «Іванна Блажкевич – вчителька державності і сьогодення».

Зацікавилися керівники навчальних закладів району інноваційним підходом до викладання фізичної культури вчителем Галиною Квасній.

Вражаючою була зустріч із письменницею, поетесою, краєзнавцем, автором декількох книг, завідувачем шкільною бібліотекою Людмилою Палагняк.

В роботі  майстер-класу брав участь парох церкви Петра та Павла о.Василь Завірач, який презентував роботу парафіяльної школи с. Залуква.

Керівники освітніх закладів району ознайомилися з тематичною виставкою методичних інновацій та творчих робіт педагогічного колективу  «Управління і партнерство».

Уміння аналізувати, застосовувати узагальнення є інструментом майстерності підходу до конкретних явищ та суттю педагогічного керівництва Залуквянської школи.

 Володимир Омелянович зумів створити команду однодумців, яка сьогодні надає якісні освітні послуги і є конкурентоспроможною на ринку освітянської платформи.

Оксана Совин, завідувач районного методичного центру


 

26 жовтня 2017 р. відбулося засідання творчої лабораторії на базі Галицької гімназії.

Тема. Формування готовності вчителя української мови і літератури до роботи в умовах реформування.

Основна увага акцентувалась на технології партнерства. Слухачі ознайомилися із ключовими та основними положеннями цієї технології, класифікацією методів за технологічною спрямованістю.

Леся Гева, керівник творчої лабораторії, провела із педагогами майстер – клас з проблеми «Реалізація методів і прийомів партнерської технології». Результати співпраці ще раз засвідчили, що партнерство є не засобом, а метою. І це є найбільш суттєвою відмінністю традиційної групової роботи від співробітництва.

Методист РМЦ                               Марія Кульчицька


 

24 жовтня 2017 року на базі РМЦ відбувся постійно діючий семінар педагогів – організаторів.

Тема семінару. Розвиток громадянських компетентностей в Україні. Громадянське виховання учнів в умовах інноваційної школи.

Ірина Черевата, педагог – організатор Галицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 ознайомила учасників із швейцарсько – українським проектом «Розвиток демократичних компетентностей в Україні.

Алла Брецко, керівник методичного об'єднання провела заняття з демократичного громадянства.

Усі учасники семінару взяли участь у дискусії «Плюси та мінуси в демократії».

На завершення психолог Т. Гнип провела тренінг на тему «Розвиток навичок внутрішньо групової взаємодії у колективі».

Методист РМЦ                                 Марія Кульчицька


23 жовтня 2017 року в рамках засідання школи педагогічної майстерності вчителів  зарубіжної літератури проведено тренінг «Професійна компетентність вчителя як одна з умов його успішної професійної діяльності».

Л.Маслій, методист РМЦ, та Л.Мусякевич, учитель зарубіжної літератури Галицької ЗОШ І-ІІІст.№1, керівник ШПМ , окреслили нову роль вчителя в умовах нової української школи, особливості сучасного уроку літератури та шляхи впровадження компетентнісного підходу в освітній процес з предмету. У форматі інтерактивних вправ учасники тренінгу обговорили сучасні проблеми вивчення зарубіжної літератури  за оновленими програмами.

«Для того, щоб відбулися зміни, потрібно міняти себе», – це ключова фраза учасників тренінгу, слухачів ШПМ вчителів зарубіжної літератури.


    Сучасна школа – це школа творчих, креативних особистостей, і вершин в освіті досягають лише ті, хто мислить неординарно, творчо, хто намагається нестандартно розв’язувати будь-які проблеми. З упровадженням компетентнісного підходу до змісту та організації навчально-виховного процесу ЗНЗ підвищується увага до питань творчого розвитку дітей, де головним завданням є розвиток їхніх творчих здібностей засобами образотворчого мистецтва. 23 жовтня 2017 року на базі відділу освіти  відбулося засідання творчої групи вчителів образотворчого мистецтва . Протягом року вони працюватимуть над проблемою «Художні техніки на уроках образотворчого мистецтва. Методика їх викладання».  Педагоги готують методичний посібник, у якому буде розміщено  цикл уроків образотворчого мистецтва з різних технік та мультимедійний супровід до них .

Методист РМЦ                              Оксана Шевчук


19.10.2017 р. на базі Комарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулася педагогічна практика слухачів курсів педагогів – організаторів.

Тема семінару. Діяльність педагога – організатора щодо формування патріотичної та національної свідомості школяра.

Слухачі ознайомились з досвідом роботи Комарівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з означеного питання та виробили практичні вміння щодо моделювання виховної роботи як цілісної системи.

Цікаво пройшло засідання волонтерського загону «Добре серце». А виховний захід «Відкрий для себе Україну» надовго запам'ятається гостям. На закінчення учні школи продемонстрували флешмоб «Є на світі край чудовий».

Методист РМЦ                      Марія Кульчицька


 

18 жовтня 2017 року на базі відділу освіти Галицької районної державної адміністрації відбулося засідання школи практичних навичок практичних психологів дошкільних навчальних закладів району. Основним завданням засідання – ознайомлення практичних психологів ДНЗ району із основними принципами розвитку дитини та підготовка її до навчання в школі. Розроблено алгоритм організації діяльності практичного психолога  ДНЗ  в  умовах реформування  освітньої  галузі.

Методист РМЦ                            Л.Ковальчук


       13 жовтня 2017 р. відбулось засідання творчої групи учителів географії з проблеми «Використання елементів сучасних освітніх технологій на уроках географії». Одним з питань обговорення було «Впровадження основних наскрізних ліній на уроках географії у рамках Концепції Нової української школи». З метою підвищення якості освітніх знань, які надають вчителі географії району, було визначено перелік  практичних робіт з географії ( 4 з кожного курсу навчання), які обов’язково оцінюються вчителем. 

           Методист РМЦ             Н.Григорович


 

https://base.kristti.com.ua/?page_id=2279-%D0%BD%D0%B0

https://base.kristti.com.ua/?educationyear=2017-2018-navchalnyj-rik


У 2018 році Україна вперше долучиться до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA.

Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами. Крім того, велика увага у дослідженні PISA приділяється вивченню факторів, що впливають на успішне навчання учнів.

Дослідження PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Вважається, що в більшості країн саме в цьому віці учні закінчують основну школу, і постають перед вибором професії і загалом майбутнього життєвого шляху. Однак PISA не перевіряє рівня навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.

Читацька грамотність визначається як здатність особи до широкого розуміння тексту, пошуку нової інформації, її відтворення та використання, інтерпретації змісту й формулювання власних умовиводів, осмислення й оцінювання змісту та форми тексту тощо.

Математична грамотність – це здатність особи до визначення й усвідомлення ролі математики в сучасному світі, надання добре обґрунтованих суджень, уміння використовувати математику в особистих цілях і в суспільному житті.

Природничо-наукова грамотність передбачає уміння пояснювати наукові явища, робити обґрунтовані висновки про них, усвідомлювати вплив науки і технологій на зміну матеріального, інтелектуального й культурного середовищ.

Крім оцінки предметних компетентностей, метою PISA також є визначення чинників, що впливають на рівень навчальних досягнень учнів у світі. Саме тому учасники Програми заповнюють анкету, що досліджує різноманітні аспекти їхнього життя. Ідеться про такі чинники, як міграційні процеси, гендерна політика, соціально-економічний стан, піклування і підтримка з боку батьків, навчання в ранньому дитинстві, мотивації до навчання, а також здатності регулювати свою власну навчальну поведінку, залучення до читання, інтерес до математики або задоволення від науки, повага до інших.

Також відповідні анкети заповнюють і адміністрації закладів, у яких навчаються учні, залучені до тестування. Мета такого анкетування – дослідити вплив на результати тестування учнів таких чинників як кваліфікація вчителів, навчальні плани, методики викладання, час на навчання та навчальні можливості як всередині школи, так і поза її межами, контроль якості шкільних процесів, лідерство та шкільне управління, залучення батьків до участі в шкільному житті, мікроклімат у школі, загальні цінності, очікування високих досягнень, взаємодія та взаємна підтримка тощо.

Дослідження PISA здійснюється в три етапи (підготовчий, пілотний, основний). Під час підготовчого етапу відбувається переклад та адаптація тестових матеріалів, а також анкет для опитування учнів та адміністрацій навчальних закладів. Пілотний передбачає апробацію завдань та інструментарію дослідження до контексту країн-учасниць. В основний  період проводиться тестування, підготовка міжнародного та національного звітів.

Участь України в дослідженні PISA має кілька важливих аспектів. Зокрема,  отримання об’єктивної інформації про готовність молодих громадян до повноцінного життя в сучасному суспільстві відповідно до міжнародних стандартів; розуміння чинників, які впливають на ефективність освіти в країні; можливість приймати рішення та формувати національну освітню політику на основі реальних даних про стан вітчизняної системи освіти. Крім того, завдання PISA та методологія оцінювання їхнього виконання слугуватимуть практичним орієнтиром для освітян у становленні компетентнісної парадигми освіти в Україні.

В Україні відповідальність за організацію та проведення дослідження PISA покладено на Український центр оцінювання якості освіти. Національним координатором проекту є Тетяна Вакуленко, начальник відділу досліджень і аналітики Українського центру.

Виконання завдань дослідження щодо створення вибірки учасників, а також підготовки національного звіту за результатами дослідження покладено на Інститут освітньої аналітики. До участі в проекті PISA–2018 на різних етапах його підготовки й проведення залучені фахівці Національної академії педагогічних наук України, аналітичного центру CEDOS, Інституту модернізації змісту освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Детальну інформацію про PISA – рамкові матеріали, зразки завдань попередніх циклів, новини про стан підготовки до проведення дослідження в Україні – розміщено на офіційному сайті Програми в Україні: pisa.testportal.gov.ua.